Sub semnul lui împreună gândim, ne motivăm și împărtășim un proiect de suflet – prof. Stoica Emilia
Sunt locuri, oameni, evenimente și experiențe care îți marchează existența în mod copleșitor pe o lungă perioadă de timp. Din experiențele mele ca ființă umană, dar și din punct de vedere profesional, mobilitatea la care am participat în cadrul proiectului Erasmus+ în Malaga este de departe cea mai importantă trăită până acum. Am întâlnit oameni diferiți, am împartășit idei, am colaborat în echipe, am realizat conexiuni interumane, am vizitat locuri, m-am bucurat de fiecare moment prilejuit de șederea mea timp de o săptămână în această splendidă regiune a Spaniei.
Malaga un oraș portuar în Andaluzia, în sudul Spaniei, pe porțiunea coastei Mării Mediterane numită Coasta del Sol. În acest loc minunat și însorit am avut o șansă de neuitat de a-mi lărgi orizonturile profesionale ale carierei mele de dascăl.
Prin proiectul Erasmus + KA122 Educație Școlară al Liceului Teoretic ” Andrei Bârseanu” Târnăveni cu titlul ”Sub semnul lui împreună: gândim, ne motivăm și împărtășim” nr. 2023-1-RO01 –KA122-SCH-00012751, am participat la cursul”Vitamin C boosts education”organizat de Asociația Edu2grow în perioada 11.07.-15.07.2024.Acest curs a fost o reală ocazie de a întâlni profesori din diferite colțuri ale României, dar și din alte țări.
Prin workshop-urile propuse de formatori, am achiziționat noi metode și instrumente pe care, cu siguranță, le voi aplica și la orele de limba engleză. Cursul a pus un important accent pe metodele de predare și evaluare ale educației informale, prin joc. Metodele de icebreaking, de exemplu, pot fi utilizate la orice nivel de învățamânt, îndeosebi la începutul unui nou an școlar sau unui nou ciclu de învățămînt ( aici mă refer la clasa a IX a). Elevii din noul colectiv pot ușor să-și cunoască colegii cu ajutorul acestei metode.
Scopul principal al acestui curs a fost de a găsi mijloace eficiente de a-i motiva pe elevi să învețe, de a crea o atmosferă potrivită în clasă, dar și în afara orelor de curs pentru o învățare temeinică.
Ca profesor de limba engleză, apreciez eficiența metodelor propuse în vederea unei comunicări fluente într-o limbă străină. Cursanții proveneau din diferite culturi și instituții educaționale, ceea ce a dat un plus valoare de dobândire a noi metode de abordare a procesului instructiv-educativ.
Ziua interculturală a fost un prilej emoționant de a trăi momente inedite, de vedea, simți și gusta din cultura altor regiuni ale României, prin prezetările colegilor din Moldova, Oltenia, Transilvania, dar și din cultura Italiei, reprezentată de grupuri de profesori din Sicilia și Napoli.
Nu în ultimul rând, în afara programului de curs,vizitarea diferitelor locuri din Malaga, excursiile din Ronda și Gibraltar a contribuit semnificativ la dezvoltarea mea personală. Prin aceste activități mi-am îmbogățit cultura generală, am cunoscut locuri și oameni noi, am intrat direct în legătură cu caracterul pasional latin al Spaniolilor. Seara de flamenco a fost de departe cea mai emoționantă experiență pe care am trăit-o în această mobilitate.
Doresc să închei aceasta succintă prezentare a mobilității din Malaga cu un citat de al lui Pablo Picasso, evident că nu putem vorbi despre Malaga fără să pomenim acest ilustru artist plastic spaniol, născut în însorita Malaga. ”Fac întotdeanu lucruri pe care nu pot să le fac pentru că în felul ăsta învăț cum să fac”. Aceste cuvinte sunt exact chintesența menirii de dascăl. Înveți tu însuți ca să-i poți învăța pe alții. Aștept cu maxim interes o altă ocazie de a fi parte din diferite proiecte.
– prof. Emilia Stoica